Film Industry Professionals

Učitelé filmové tvorby

nicolas bordier

Nicolas Bordier

Učitel kamery

Nicolas absolvoval Národní filmovou školu ENSAV (Toulouse) v roce 2006. Pracoval jako asistent kamery po více než 10 let, jako ostřič pracoval na více než 200 reklamách a podílel se i na velkých mezinárodních projektech jako jsou Overdrive, Knightfall a Carnival Row. Navíc měl Nicolas možnost úzce spolupracovat s herci jako Omar Sy, Gerard Depardieu, Scott Eastwood, Ana de Armas, Sam Neill, Tim Roth, Donald Sutherland, William Fichtner, Carrie-Anne Moss, Nathalie Baye a Tomer Sisley. Nedávno pracoval na televizních seriálech Lupin (Netflix), Arte (Canis Familiaris 2023), Canal + (Neuf Mec 2022), českém celovečerním filmu Jak přežít svého muže (2023) a dalších.

Kromě víše uvedeného pravidelně pracuje jako kameraman pro krátké filmy, reklamy a celovečerní filmy. Je vášnivým cestovatelem, fotografem a vypravěčem příběhů, což mu dává možnost sdílet své znalosti s režiséry po celém světě. Jeho nedávné projekty byly mezinárodně uznávány a oceněny na festivalech v Nashville, Hollyshorts, Sitges, Girona, Londýně, Kolkatě a mnoha dalších.

robin kasparik

Robin Kašpařík

Učitel režie

Robin Kašpařík absolvoval Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně v oboru režie a scenáristika. Jeho krátký film „Séance“ (2009) byl promítán na festivalu hororových filmů Screamfest v Hollywoodu. Obdržel povolení k adaptaci krátké povídky Stephena Kinga „I Am the Doorway“, a tato práce získala Velkou cenu poroty na festivalu v Nashvillu v roce 2017 a byla promítána na festivalu hororového/fantasy žánru v Sitges. Také pracoval na několika velkých koprodukčních filmových sestavách v Praze pro Netflix, HBO, Disney+ a další.

george cremaschi

George Cremaschi

Učitel audiotvorby

George Cremaschi se narodil v New Yorku, kde studoval hudbu a skladbu. Od 80. let minulého století pracuje profesionálně jako hudebník, skladatel a zvukový inženýr po celých Spojených státech, Jižní Americe a Evropě. Objevil se na více než padesáti komerčně dostupných nahrávkách jako hudebník a napsal a produkoval nespočet skladeb a partitur všech druhů od sólových po orchestr, elektroniku, film, tanec, poezii a divadlo.

Pravidelně spolupracuje s různými mezinárodními a lokálními skupinami, často se účastní mezioborových kolaborací na konkrétních místech s choreografy, video umělci a světelnými designéry. Je také spoluzakladatelem a vedoucím Prague Improvisation Orchestra (PIO), 15členné skupiny pracující s širokou škálou improvizovaných konceptů.

Kromě výuky produkce zvuku pro film a postprodukce na FAMU, kde je zvukovým mentorem na stovkách krátkých filmových projektů od roku 2011, vyučuje zvukové umění a produkci zvuku na Univerzitě v Praze a byl hostujícím přednášejícím na konzervatořích v Bělehradě, Brně, Malmö, Oaklandu, Praze, Tallinnu a Vídni.

 

Nicole Goode

Učitelka colorgradingu

Nicole is originally from Toronto, Canada, where she completed her Bachelor degree in Fine Arts at OCAD University, specializing in drawing and painting. Now she is based full-time in Prague and owns a studio dedicated to Color Grading.

Nicole has worked on multiple feature films such as Princess Cursed in Time 2 (Czech fantasy feature film), a documentary feature film titled “Venezuela: Country of Lost Children“ from the director Marc Wiese, and „Tanja: Up in Arms“ by the director Marcel Mettelsiefen. Additionally, Nicole has color-graded a large variety of short films, music videos, experimental films, and commercials for international brands (LG, Skoda, Deloitte).

Although Nicole’s main passion is color grading, she has previously also directed and shot films with major success in the festival circuit. Her short film, “Supine” premiered at Bucheon, won the Melies D’Argent at Hardline Film Festival, and competed at Sitges for the Melies d’Or. Her expertise doesn’t stop there: Nicole is also a talented cinematographer, and her Iceland-based feature film „Redux“ (2022) was nominated at the Icelandic Oscars in 2023.

 

Nicole pochází původně z Toronta Kanadě, kde absolvovala bakalářské studium výtvarných umění na OCAD University se specializací na kresbu a malbu. Nyní má své trvalé bydliště v Praze a vlastní studio věnované color gradingu.

Nicole pracovala na několika celovečerních filmech, jako například na „Princezna zakletá v čase 2“ (český fantasy film), dokumentárním filmu s názvem „Venezuela: Země ztracených dětí“ od režiséra Marca Wieseho a „Tanja: Up in Arms“ od režiséra Marcela Mettelsiefena. Kromě toho se Nicole podílela na barevném zpracování široké škály krátkých filmů, hudebních videoklipů, experimentálních filmů a reklam pro mezinárodní značky (LG, Škoda, Deloitte).

I když je Nicoleinou hlavní vášní color grading, dříve také režírovala a natáčela filmy, které měly velký úspěch na festivalovém okruhu. Její krátký film „Supine“ měl premiéru v Bucheonu, získal cenu Melies D’Argent na Hardline Film Festival a soutěžil o cenu Melies d’Or na festivalu v Sitges. Její odbornost však nekončí zde: Nicole je také talentovanou kameramankou, a její film „Redux“ (2022) natáčený na Islandu byl nominován na islandské Oscary v roce 2023.

 

Michael Havas

Učitel kreativní režie a dokumentaristiky

Michael Havas se narodil v Československu v roce 1947 a brzy poté byla jeho rodina nucena emigrovat. Michael vyrůstal na Novém Zélandu, kde v roce 1968 absolvoval magisterské studium s vyznamenáním v anglické a německé literatuře. V letech 1969-1971 obdržel stipendium Švýcarské federace na Univerzitě v Curychu, kde Michael absolvoval postgraduální studium středověké německé a moderní švýcarské dramatiky. Poté Michael v roce 1979 absolvoval FAMU s magisterským titulem v oboru dokumentární film.

Od roku 1972 napsal, režíroval a produkoval Michael přes 60 filmů, mnoho z nich získalo mezinárodní ocenění. Pracoval pro mnoho televizních sítí a organizací, jako jsou BBC Bristol, Channel 4, The Discovery Channel, New Zealand TV, Maori TV, Condor Features Zurich, Nomad Films International Australia, Czech Television, ARD, ZDF, ORF, Swiss TV, MTV Europe, Bertelsmann Publishers, Beyond Films Australia, Ravensburger Film and TV Germany, Koninck International London, Lumen Films Paris, Max Planck Society a Amnesty International.

Michael spolupracoval s takovými uznávanými filmaři jako jsou Caroline Kennedy, Sir Peter Ustinov, Peter Gabriel, Erich von Däniken, Joseph Svoboda, Ester Krumbachová, Terry Gilliam, Michael Palin, Michael Frayn, Denis Marks, bratři Quay, Rem Petrov, HSH Hans Adam z Lichtenštejnska, David Crystal, Jan Švankmajer, Jiří Bárta, Pavel Koutský, Olivia Newton-John, Veronika Žilková, Jan Malíř, Igor Luther, Axel Corti, Martin Šácha, Julian Arahanga, Steve Lichtag a mnoho dalších.

Marek Matoušek

Učitel scenaristiky

Marek Matoušek je česko-americký filmař s dvacetiletou praxí v průmyslu, zabývající se psaním scénářů, režií a výukou. Jeho portfolio zahrnuje celovečerní filmy jako „Christmas Story„; televizní seriály jako „Dad in Trouble„; dokumenty; krátké filmy jako „Say My Name„; hudební videoklipy; a reklamy. Jeho rozmanité zkušenosti zdůrazňují jeho všestranné dovednosti v příběhovém vyprávění a režii.

Nejvíce proslul svou účastí na projektech jako „The Letter for the King„, „Anthropoid,“ nebo „The Courier“ jako asistent režie, kde spolupracoval s globálními talenty, přispívaje k mezinárodně uznávaným produkcím. Také se objevil v různých rolích na plátně, což obohatilo jeho pochopení filmového procesu.

Marek získal vzdělání v USA pod vedením uznávaných mentorů jako Davis Alexander a Bruce Hickey, a studoval společně s profesionály průmyslu jako Randall Wallace a James Bruner. Marek využívá své zkušenosti k mentorování další generace filmařů, zaměřuje se na umění vyprávění příběhů a jemnosti režie.

Mihir Kulkarni

Učitel kamery

Mihir je nadšeným nezávislým kameramanem, který se věnuje každému detailu a s velkou citlivostí se zabývá vizuálním vyjádřením příběhů. Pochází původně z Indie a nyní trvale žije v Praze,  v České republice. Jeho cesta za kariérou začala studiem na Pražské filmové škole po získání bakalářského titulu v oboru média a komunikace s důrazem na kameru. 

Mihir se zaměřuje na spolupráci s režiséry, aby pomohl vizuálně realizovat jejich představy. Věří, že práce kameramana je nekonečným procesem učení a zdokonalování. Pracoval na různých celovečerních filmech, krátkých filmech, reklamách a hudebních videoklipech jako kameraman a/nebo 1. asistent kamery. Jeho nedávné projekty byly mezinárodně uznány a oceněny na Filmovém festivalu v Římě, Světovém filmovém festivalu v Cannes, Madridském festivalu krátkých filmů a mnoha dalších.

Kiril Todorov

Učitel VFX

Kiril Todorov pochází původně z Burgasu v Bulharsku. Po absolvování Sofijské univerzity absolvoval magisterský studijní program ve filmové a televizní režii na Nové bulharské univerzitě. Svou kariéru ve vizuálních efektech zahájil jako VFX umělec a 2D kompózitor ve společnosti Worldwide FX, Nu Boyana Film Studios v Sofii. Po přestěhování do Prahy pracoval jako VFX tvůrce ve společnosti UPP, jednom z největších postprodukčních studií v Evropě. V této roli pracoval na hollywoodských filmech jako Wonder Woman, Allied, Terminator: Dark Fate a dalších. Kiril je zkušený v úpravách, barevném ladění a režii. Jeho kariéra zahrnuje několik hudebních videoklipů, reklamních spotů, televizních pořadů a dalších, což mu poskytuje širokou škálu znalostí v oblasti postprodukce.

Matěj Podskalský

Učitel střihu

Matěj Podskalský je scénárista, režisér a střihač. Studoval režii a střih na FAMU v Praze. Matěj se převážně zaměřuje na animované filmy, ale je velmi vášnivě se zajímá o veškerou audiovizuální tvorbu.

Matěj pracoval jako scénárista a střihač na krátkém animovaném filmu Red Shoes (Anna Podskalská, 2021), který byl vybrán na festival v Cannes. V současnosti píše scénář pro animovaný celovečerní film s názvem Firebird, který je podporován Českým audiovizuálním fondem.

Matěj má také mnoho zkušeností v oblasti postprodukce – pracoval čtyři roky ve studiu pro postprodukci UPP, kde spolupracoval na mezinárodních filmech a seriálech, jako jsou All Quiet on the Western Front (Netflix), Das Boot (Bavaria Fiction), Munich Games (Sky Original) a další.

Barbora Holubová

Učitelka filmové teorie

Mgr. Barbora Holubová Ph.D. absolvovala Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy v oboru italská studia. Poté získala doktorát z pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Ve své disertační práci se zaměřila na didaktiku filmového / audiovizuálního vzdělávání.

Od roku 2013 do 2015 absolvovala Barbora sekundární pedagogickou přípravu na Ústavu pro další vzdělávání na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Pracovala na Pedagogické fakultě jako organizátorka školení pro středoškolské učitele a poté vyučovala kurzy o české filmové historii pro americké studenty na Ústavu přípravných studií Univerzity Karlovy. Svůj doktorát dokončila s důrazem na filmové vzdělávání na Pedagogické fakultě UK.

Varvara Satunova

Učitelka střihu

Varvara Šatunova je filmová střihačka a filmařka pracující s různými médii. Absolvovala FAMU v Praze – obor střih a Masarykovu univerzitu v Brně v oboru filmových studií. Varvara se zaměřuje na filmový jazyk a audiovizuální vyprávění, často kombinuje své teoretické znalosti s praktickými zkušenostmi. Specializuje se na dokumentární, hrané a experimentální filmy.

Varvara pracovala jako střihačka na krátké filmové básni „We are the Epicentres of Earthquakes“ (Tomáš Hlaváček, 2020) a na celovečerních dokumentech „Housing Against Everyone“ (Tomáš Hlaváček, 2021) a „The World According to My Dad“ (Marta Kovářová, 2023). V současnosti pracuje jako střihačka na dalších 2 projektech – na celovečerním dokumentu „People on Sale„, režie Oleksi Chubun a Jan Hecht, a na experimentálním básnickém filmu „In the Light of Noema„, režie Tomáš Hlaváček.

Právě pracuje na svém vlastním filmu, který skládá z nalezených záběrů „A New Image of Man„.

Jiři Fusek

Učitel filmové produkce

Jiří Fusek je producent se širokým spektrem dovedností a odborných znalostí. S mnohaletou praxí v produkci filmů, režii, střihu, tvorbě obsahu, marketingu, tvorbě webových stránek a dokonce i ve vývoji front-endu přináší svým projektům multidisciplinární přístup. Studoval produkci filmu na Akademii múzických umění v Praze a poté zde pracoval jako produkční supervizor a učitel produkce filmu po dalších 5 let.

Úspěšně spolupracoval s předními značkami jako jsou Nike, Škoda Auto, STRV, Red Bull a Jagermeister během své kariéry. V současnosti zastává pozici vedoucího produkce ve známých divadelních společnostech v Praze, Jatka78 a Cirk La Putyka.

Prarthana Gupta

Učitelka kreativního designu

rarthana Gupta (Ana) je nezávislá scénografka, vizuální umělkyně a kreativní designérka z Indie, momentálně žijící v Praze, v České republice.

Díky svým zkušenostem v oblastech psychologie, divadla a umění je schopna porozumět a vytvářet vizuální média, která nás přibližují k lidské psychice a veškeré její podivuhodnosti. Pracovala na různých krátkých filmech, hudebních videoklipech, reklamách a celovečerních filmy. Kromě toho, že pracuje jako lektorka scénografie na PFI, tak se také věnuje sochařině a pracuje jako scénografka a grafická designérka pro film a televizi.

Jan Těšitel

Učitel režie

Jan Tesař je absolventem oboru režie na FAMU v Praze. Během svých studií natočil krátký film „People Involved„, který byl nominován na nejlepší studentský film na Českých lvech (2011). Jeho první celovečerní film „David“ (2015) měl premiéru v soutěži Východ od Západu na Filmovém festivalu v Karlových Varech. Momentálně se nachází ve vývojové fázi svého druhého celovečerního filmu „Plague„, produkovaného společnostmi Unit a Sofa Praha. Kromě toho pracuje jako režisér na řadě pořadů pro Českou televizi a komerčních spotů. Jan působil jako asistent režie na filmech „Listopad“ (2014) od Garyho Keitha Griffina a „Ghoul“ (2015) od Petra Jákla.

V současnosti režíruje nový film od tvůrců české pohádky „Princezna zakletá v čase“ „Zlatovláska“ (2025).

Ajay Kulkarni

Učitel kamery

Ajay je nezávislý kameraman se sídlem v Estonsku, České republice a Indii. Spolupracoval s režiséry z celého světa v oblasti hudebních videí, komerčních reklam a oceněných krátkých filmů. Díky svému vzdělání v oboru biotechnologického inženýrství a dalším studiím na filmové škole vynikal ve způsobu vyprávění a jeho schopnosti jej skvěle převést do vizuální formy díky moderní technice. Byl oceněn na různých mezinárodních filmových festivalech, jako jsou LA Film Festival, LV Prasad International Film Festival, Rolling Stones a další.

Igor Krištof

PREZIDENT ASOCIACE KASKADÉRŮ V ČR - učitel akčních scén

Igor je prezidentem ČSFA – České asociace kaskadérů – koordinátor kaskadérů, mistr meče a filmový producent. Je nejmladším z bratrů, kteří založili produkční společnost Three Brothers v roce 1991. V roce 1975 také spoluzaložil skupinu jevištního šermu „Kadeti“.

S Kadety s pomohl dát vzniknout slávě Kaltenbergského rytířského turnaje a s více než 3 000 představeními získal uznání za umění jevištního šermu v celé Evropě, USA a Spojených arabských emirátech. V letech 90-93 samostatně režíroval skupinová představení v Německu a Dánsku. Vytvořil desítky choreografií pro televizní a filmové projekty a jako asistent režie má za sebou více než 60 dokumentárních produkcí, ve většině případů mezinárodních projektů. Od 90. let produkuje také celovečerní filmy a televizní seriály.

×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× How can I help you?